با ما همراه باشید
اکران فیلم Tenet اکران فیلم Tenet

خبر

کریستوفر نولان و تلاش او برای اکران فیلم Tenet در سینماها

ترجمه‌ی فارسی اختصاصی از آرت‌تاکس: در دوران تعطیلی سینماها بدلیل ویروس کرونا وضعیت اکران فیلم Tenet ساخته‌ی جدید کریستوفر نولان در ابهام است. اتفاقی که نولان و تهیه‌کننده‌های فیلم پرخرجش را وادار به واکنش کرده است.

در کنار مطالعه‌ی خبر اکران فیلم Tenet بخوانید:

جنگ داخلی در هالیوود | آیا جیمز باند فرصت اکران پیدا می‌کند؟

کریستوفر نولان و تلاش او برای اکران فیلم Tenet در سینماها

به نظر می‌رسد کریستوفر نولان به شدت در حال تقلاست تا از باز شدن دوباره‌ی سینماها و احیای کسب‌و‌کار سینمایی مطمئن شود. مدیرعامل آی‌مکس، ریچارد گلفاند، طی مصاحبه‌ای در این هفته به ورایتی گفته است: «کریس واقعن مشتاق است فیلم او همان فیلمی باشد که سینماها با آن بازگشایی می‌شوند. هیچ‌کسی را در آمریکا نمی‌شناسم که به اندازه‌‌ی او برای اکران فیلمش و بازگشایی سینماها تلاش کند.»

فیلم جدید نولان، Tenet، فیلمی جاسوسی و حماسی با بودجه‌ی دویست میلیون دلاری‌ست که جان دیوید واشنگتن و رابرت پتینسون در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند. تا این‌جا، کمپانی برادران وارنر تاریخ اکران Tenet را تغییر نداده و هم‌چنان بر تاریخ هفدهم جولای مصمم است. شرکای نمایشی از جمله آی‌مکس نیز برنامه‌های خود را برای اکران اکران تابستانی فیلم تغییری نداده‌اند. گلفاند افزود: «ما سعی کرده‌ایم روش‌هایی برای دورکاری در برنامه‌مان بگنجانیم  و برنامه‌ای بچینیم تا تعدادی از عوامل بتوانند در امنیت کامل به امکانات پست‌-پروداکشن دسترسی داشته باشند؛ به این ترتیب می‌توانیم به کار کردن روی فیلم‌هایی چون Tenet ادامه دهیم.»

جان فیتیان، مدیرعامل انجمن ملی سینماداران، پیش از این درباره‌ی محدودیت‌ها و قوانینی صحبت کرده بود که رعایت‌شان برای گشودن دوباره‌ی سینماهای زنجیره‌ای مانند AMC و CineMark الزامی‌ست. سینماها باید راهبردهای حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کرده و حتا راهکارهایی پیاده کنند تا فاصله بین کارکنان سینما و همین‌طور افرادی که در سینما حاضر می‌شوند حفظ شود. فیتیان معتقد است که اگر فیلم نولان با شرایط حال حاضر در جولای اکران شود، برخلاف چیزی که پیش از این انتظار می‌رفت، فروش خارق‌العاده‌ای نداشته باشد. با این حال بالا بودن توقعات از فیلم جدید نولان و هم‌چنین وعده‌ی رعایت نکات حول فاصله‌گذاری اجتماعی، ممکن است به Tenet فرصتی دهد تا همان بلاک‌باستری شود که انتظارش را داشتیم.

نولان: Tenet جاه‌طلبانه‌ترین فیلمم است.

انگاره یا Tenet یکی از جاه‌طلبانه‌ترین فیلم‌های نولان است؛ و این حرف را در شرایطی می‌زنیم که او فیلم‌هایی چون «شوالیه‌ی سیاه»، «سرآغاز» و «دانکرک» را در کارنامه‌ی کاری‌اش دارد. بودجه‌ی Tenet از هر سه‌ی این فیلم‌ها بیش‌تر بوده و در هفت کشور مختلف دنیا فیلم‌برداری شده است. نولان در دسامبر ماه گذشته، طی مصاحبه‌ای با Entertainment Weekly گفت: «شروع Tenet جاسوسی‌ست، ولی به جاهای مختلفی می‌رویم و با ژانرهای متفاوتی روبه‌رو می‌شویم. من و تهیه‌‌کننده‌ی فیلم، اما توماس، پیش از این هم روی فیلم‌هایی در مقیاس‌های بزرگ کار کرده‌ایم، اما این یکی از نظر بین‌المللی بودن قطعن چیز دیگری‌ست. در هفت کشور مختلف با تعداد زیادی عوامل و چیدمان صحنه‌ی وسیع کار کرده‌ایم و جای سؤالی باقی نمی‌ماند؛ این فیلم‌ جاه‌طلبانه‌ترین فیلمی‌ست که ساخته‌ایم.»

با توجه به اندازه‌ی فیلم و تعهدی که نولان به اکرانش روی پرده دارد، پا پس کشیدن کمپانی برادران وارنر دور از ذهن به نظر می‌رسد. برخلاف کاری که کمپانی یونیورسال انجام داده و به پخش فیلم‌هایش به شکل VOD بسنده کرده، Tenet هم‌چنان بر اکران در تاریخ هفدهم جولای پابرجاست.

 

نویسنده: زک شرف – ورایتی

 

 

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

آرت‌تاکس را در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

خبر

گورکن ایرانی در شانگهای | درمیان استعدادهای جدید آسیایی

فیلم گورکن

آرت‌تاکس – گروه سینمای ایران: خبر حضور فیلم گورکن به کارگردانی کاظم ملایی در جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم شانگهای چین.

گورکن ایرانی در شانگهای | درمیان استعدادهای جدید آسیایی

«گورکن» به کارگردانی کاظم ملایی که پیش‌تر از او فیلم کوپال را دیده بودیم، در اولین حضور بین‌المللی خود در بیست‌وسومین جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم شانگهای چین به نمایش درمی‌آید.

جشنواره‌ی شانگهای یکی از جشنواره‌های الف دنیا است که تاکنون سینماگران برجسته‌ای همچون امیر کوستوریتسا، لوک بسون، الیور استون، دنی بویل، وونگ کار وای و نوری بیلگه‌جیلان ریاست هیات داوران آن را برعهده داشته‌اند. «گورکن» در اولین نمایش جهانی خود به عنوان نماینده‌ی سینمای ایران در بخش استعدادهای جدید آسیایی این رویداد معتبر سینمایی به نمایش درمی‌آید. پیش‌تر قرار بود که این جشنواره در تاریخ ۱۳ تا ۲۲ ژویٔن برگزار شود که مسیٔولان جشنواره مجبور شدند به دلیل اقدامات احتیاطی مقابله با ویروس کرونا زمان برگزاری آن را به تاریخ ۱۸ تا ۲۷ جولای (۲۸ تیر تا ۶ مرداد) موکول کنند.

در گورکن بازیگرانی چون ویشکا آسایش، حسن معجونی، مهراوه شریفی‌نیا، بهنوش بختیاری، مهدی حسینی‌نیا، رضا بهبودی و گوهر خیراندیش بازی می‌کنند و تهیه‌کنندگی فیلم را سینا سعیدیان عهده‌دار بوده است. «گورکن» یک تریلر اجتماعی و در ادامه‌ی مسیر فیلم‌سازی ملایی ساخته شده است.

 

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

آرت‌تاکس را در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

ادامه مطلب

خبر

تغییر نام فرودگاه جان وین برای مصاحبه‌ای نژادپرستانه | John Wayne’s plight

جان وین

آرت‌تاکس – گروه سینمای جهان: مصاحبه‌ی جنجالی جان وین باعث شد تا جبهه‌ی دموکراتیک اورنج کانتی در جلسه‌ای اضطراری او را نژادپرست معرفی کند.

جان وین در مخمصه | تغییر نام فرودگاه جان وین برای مصاحبه‌ای نژادپرستانه

جبهه‌ی دموکراتیک اورنج کانتی جلسه‌ای اضطراری مبنی بر تغییر نام فرودگاه جان وین برگزار کرد. این قانون، جان وین را فردی نژادپرست معرفی می‌کند.

این موضوع مبنی بر مصاحبه‌ی این بازیگر در اوایل دهه‌ی هفتاد بوده که طی آن، وین گفته: «هیچ احساس شرمی نسبت به اتفاقاتی که ۵ یا ۱۰ نسل قبل رخ دادند ندارم (ارجاع به مسائل نژآدی در میانه‌ی قرن بیستم در آمریکا). این مردم برده بودند. باور دارم سفیدها برترند تا زمانی که به سیاه‌پوستان آموزش وظیفه‌شناسی داده شود. باور دارم برعهده گذاشتن ریاست و قضاوت به مردم غیروظیفه‌‌شناس، اشتباه است.»

پیش از این، چندین بار برای تغییر نام این فرودگاه اقدام شده ولی این بار با توجه به موج جنبش حمایت از سیاه‌پوستان، این کار قطعی است.

بهانه جویی علیه «کشتن ایو» | وقتی سفید سیاه می شود!

John Wayne’s plight

The Democratic Party of Orange County passed an emergency resolution change the name of John Wayne Airport calling him a white supremacist anti-Indigenous person. The comments in question come from a 1971 interview ” feel guilty about the fact that five or 10 generations ago, these people were slaves. I believe in white supremacy until the blacks are educated to a point of responsibility,” Wayne had said. “I don’t believe in giving authority and positions of leadership and judgment to irresponsible people.” Although there have been previous attempts to remove Wayne’s likeness from the airport, the resolution contends that the current “national movement to remove white supremacist symbols and names” could be a catalyst for doing so.

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

آرت‌تاکس را در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

ادامه مطلب

خبر

عکس‌های مجید طالبی از فیلم «درخت گردو» به روایت پیمان معادی

پیمان معادی درخت گردو

آرت‌تاکس – گروه سینمای ایران: متن یادداشت پیمان معادی به مناسبت برگزاری آیین افتتاحیه مجموعه عکس‌های فیلم سینمایی درخت گردو.

عکس‌های مجید طالبی از فیلم «درخت گردو» به روایت پیمان معادی

مجموعه‌ای از عکس‌های فیلم «درخت گردو» اثر مجید طالبی به نمایش گذاشته می‌شود.

آیین افتتاحیه مجموعه عکس‌های فیلم سینمایی درخت گردو ساخته‌ی محمدحسین مهدویان، مقارن با سالروز بمباران سردشت، یک‌شنبه هشتم تیرماه از ساعت ۱۷ الی ۲۰ در تالار زمستان خانه هنرمندان، با حضور عوامل فیلم و هنرمندان سینما برگزار می‌شود.

پوستر نمایشگاه عکس مجید طالبی | حراح پوستر: محمدحسین هوشمندی

پوستر نمایشگاه عکس مجید طالبی | حراح پوستر: محمدحسین هوشمندی

طراح پوستر این رویداد محمدحسین هوشمندی است و نمایشگاه به همت فیلم مارکت برگزار می‌شود.

متن یادداشتی را که پیمان معادی بازیگر این فیلم به مناسبت برگزاری این رویداد هنری نوشته است در ادامه می‌خوانید:

«عکاسی سینمایی به عنوان اثری مستقل، سخت، پیچیده و چند لایه است.

اگر عکس روایتی باشد بر آن‌چه اتفاق افتاده، سینمای داستانی؛ بخصوص گونه مستندگرای تاریخی، روایتی است بر آن‌چه می‌توانسته اتفاق بیافتد. از این منظر این عکس‌ها به ما یاد‌آوری می‌کنند که ما آن‌جا نبوده‌ایم. که این همه‌ی ماجرا نبوده. که حتما چیزی جا مانده…

ثبت این لحظات ما را به واکنش وا می‌دارند که چگونه به یاد بیاوریم؛ که به یاد آوردن وظیفه آن‌هایی است که آن‌جا نبوده اند، آن‌هایى که ندیده‌اند و آن‌هایى که حتى نشنیده‌اند.

باشد که با دیدن این عکس‌ها، لحظاتى چشمانمان را ببندیم، گوشمان را ببندیم و زبانمان را ببندیم؛ مگر خیال، ابعادِ تاریکیِ فاجعه را برایمان کمی روشن کند…»

در کنار مطالعه‌ی یادداشت پیمان معادی از عکاسی فیلم «درخت گردو» ببینید:

معرفی فیلم «درخت گردو» اختصاصی از آرت‌تاکس

 

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

آرت‌تاکس را در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

ادامه مطلب

محبوب‌ترین‌ها