ترجمهی اختصاصی از آرتتاکس: ناتان کراولی ، طراح تولید فیلم «Tenet / انگاره»، از همکاری با کریستوفر نولان در این فیلم میگوید.
ناتان کراولی از طراحی تولید «انگاره» میگوید: پنج بار فیلمنامه را خواندم تا بفهمم دربارهی چیست!
اولویت کریستوفر نولان همیشه عملی کردن ایدههایش بوده؛ او کسیست که حرکات واقعی و استفاده از بدلکارها را به جلوههای ویژه ترجیح میدهد. حالا شاهد آن هستیم که این اولویتبندی را بر سر زمان هم پیاده کرده. در تریلر فیلم جدید او، Tenet، شاهد صحنههای اکشنی بودهایم که ماشینها و کشتیها در خلاف جهت حرکت میکنند: معکوس کردن زمان.
ناتان کراولی، طراح تولید فیلم «انگاره»، در رابطه با شیوهی کارگردانی نولان میگوید: «کار نولان همین است: پیچیده کردن همهچیز. همهی کارها را به صورت عملی انجام دادیم که برای همهی دپارتمانها کار دشوار و پیچیدهای بود؛ به خصوص برای بدلکارها. معکوس کردن زمان، برگشتن به عقب و جلو، تمام صحنه باید دگرگون میشد.»
هنوز مشخص نیست تیم تولید Tenet چهگونه توانسته معکوس کردن زمان را بدون استفاده از جلوههای ویژه عملی کند، چرا که کراولی و باقی اعضای تیم به شکل سختگیرانهای از لو دادن داستان به مخاطب منع شدهاند. با این حال، خود کراولی اعتراف کرده که پنج بار فیلمنامه را خوانده تا درهمپیچیدگی داستان را درک کند.
کراولی و نولان سابقهی همکاری طولانی مدتی دارند. همکاری این دو نفر شامل فیلمهای «پرستیژ»، «شوالیه تاریکی»، «میانستارهای» و «دانکرک» میشود که همگی نامزد جایزهی اسکار برای بهترین طراحی تولید شدند. کراولی در باب همکاریاش با نولان میگوید: «همیشه میگوییم که اگر فیلمهای قبلی را نساخته بودیم، الان از پس ساختن این یکی برنمیآمدیم.»
این دو، فیلم «میانستارهای» را در سه کشور و «شوالیهی تاریکی برمیخیزد» را در پنج کشور فیلمبرداری کرده بودند و حالا با «انگاره»، رکورد پیشین خودشان را زدند. این طراح تولید اظهار داشته: «تصمیم گرفتیم فیلمبرداری را در هفت کشور مختلف امتحان کنیم. حس میکنم تمام مدتی را که در حال فکر کردن روی نحوهی کار بودم، سوار بر هواپیما گذراندم.»
Nolan’s Longtime Production Designer on Tenet’s set
Christopher Nolan is widely known for prioritizing practical effects and stunt work over visual effects, and that even applies to when he’s manipulating time. At the center of Nolan’s upcoming new movie “Tenet” is the use of time inversion. Just how the “Tenet” production team pulled off the look of time inversion through practical effects is remaining under wraps for now.
از مجموعه تحلیلگران عصر ارتباطات بیشتر ببینید:
آرتتاکس را در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید
کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان
تکتاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران