art-970202959

چرا آستیگمات فیلم مهم امسال سینمای ایران است؟ کارگردان و بازیگران پاسخ می‌دهند

سی‌وششمین جشنواره‌ی جهانی فیلم فجر | گفت‌وگوی خسرو‌ نقیبی با مجیدرضا مصطفوی، مهتاب نصیرپور، حسین پاکدل و باران کوثری در استودیو آرت‌تاکس. این گفت‌وگو یک میهمان از راه دور هم دارد: محسن کیایی از شانگهای.

خسرو نقیبی: آستیگمات در جشنواره‌ی ملی فجر پذیرفته نشد. فیلم را چند روزی پیش از آن جشنواره به دعوت مجیدرضا مصطفوی دیدم. پیش‌تر «انارهای نارس» را ساخته بود که فیلمی اجتماعی اما ایزوله از فضای شهری ارزیابی شد؛ اما آستیگمات چند پله بالاتر، یک فیلم صریح اجتماعی‌ست که تعارف ندارد و البته که در دام شعارهای گل‌درشت و بی‌روایتی هم نمی‌افتد. کلی خرده‌قصه‌ی به‌دردخور دارد و اجرایی شسته‌رفته.
آستیگمات که در یکی از بخش‌های رقابتی جشنواره‌ی جهانی پذیرفته شد، با مجیدرضا برای انجام یک گفت‌وگوی جمعی درباره‌ی فیلمش تماس گرفتم تا تماشاگری که قرار است با آستیگمات مواجه شود از خلال این حرف‌ها شاید بتواند راحت‌تر راه به جهان فیلم پیدا کند.
بعدازظهر یکی از روزهای بارانی پایان فروردین ۹۷ مجیدرضا مصطفوی به هم‌راه مهتاب نصیرپور، حسین پاکدل و باران کوثری به استودیو آرت‌تاکس آمدند تا هم برای جلد نشریه‌ی «هنروسینما» که قرار بود متن مکتوب این گفت‌وگو در آن چاپ شود از آن‌ها عکاسی کنم و هم گفت‌وگوی تصویری مفصلی درباره‌ی فیلم برای آرت‌تاکس انجام دهیم.

 

ویدیوهای آرت‌تاکس را از سی‌وششمین جشنواره‌ی جهانی فیلم فجر در صفحه‌ی ویژه‌ی این رویداد دنبال کنید.

 

از سری گفت‌وگوهای آرت‌تاکس با چهره‌های مطرح سینمای جهان:

گفت‌وگوی علی مسعودی‌نیا با فرانکو نرو | لینک تماشا

گفت‌وگوی گل‌بو فیوضی با دبورا یانگ | لینک تماشا

گفت‌وگوی محمدرضا مقدسیان با الیویه مگاتن | لینک تماشا

لینک کوتاه:

شاید این ها را نیز دوست داشته باشید

دیدگاه شما چیست ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *