با ما همراه باشید

زیرنویس اختصاصی از آرت‌تاکس: مصاحبه پیش از اکران فیلم اسپایدرمن: دور از خانه ، با بازیگران فیلم: تام هالند، جیک جیلنهال، زندیا و جیکوب باتالون.

قسمت اول: گفت‌وگوی سه نفره با تام هالند، زندیا و جیکوب باتالون

من از طرفدارای پروپاقرص اسپایدرمنم و تنها چیزی که در مورد اسپایدرمنت بده اینه که خیلی طول کشید تا معرفی بشه، فکر کنم سیزده تا فیلم. اگر می‌تونستین اسپایدرمن رو تو یکی از فیلم‌های قبلی مارول قرار بدین تا با بقیه صحبت کنه و لذت ببره چه صحنه‌ای‌یه قبل از ورودت که دوست داری اسپایدرمن اون‌جا حضور داشته باشه؟

تام هالند: اتفاقن اسپایدرمن تو یکی از اون فیلم‌های قبلی هست: آیرون‌من ۲. آخر فیلم وقتی همه‌ی ربات‌ها دارن به مردم حمله می‌کنن، یه بچه‌ای هست که ماسک آیرون‌من داره. ربات ماسک آیرون‌من رو به عنوان یه خطر می‌شناسه. بچه‌هه دست‌شو بالا می‌بره بعد تونی استارک می‌آد، ربات رو منفجر می‌کنه و می‌گه «آفرین پسر» و می‌ره. اون پیتر پارکره.

زندایا: البته این تئوری‌یه.

تام هالند: نه، اون منم.

زندایا: می‌تونی تأیید کنی؟

تام هالند: کوین فایگی تأییدش کرده. البته من نیستم، پسر جان فاورو، مکسه.

پس یادتون باشه آدم دیگه‌ای هم بوده که نقش اسپایدرمن رو داشته باشه. به «آیا می‌دانستید؟»ها اضافه کنین. مشخصن یکی از چیزهای بامزه‌ای که ازت می‌شنویم اینه که نمی‌تونی رمز و رازهای فیلم‌ها رو پیش خودت نگه داری کنجکاوم بدونم حالا که از «پایان بازی» و «جنگ بی‌نهایت» گذشتیم، بزرگ‌ترین رازی که از زبونش کشیدین چی بود؟

زندایا: از زبونش بکشیم؟

جیکوب باتالون: واقعن نیازی نیست کاری بکنیم. خودش خود به خود لو می‌ده.

زندایا: خیلی هیجان‌زده‌ست که در موردش حرف بزنه.

تام هالند: تصور کنین من کلی مصاحبه انجام می‌دم و همه‌ی این‌ها رو باید پیش خودم نگه دارم. بنابراین اولین کسی که بعدش باهاش صحبت می‌کنم باید بگم که وای! این اتفاق قراره بیفته.

زندایا: و البته ما آدم‌هایی هستیم که دونستن این‌جور چیزها مشکلی ایجاد نمی‌کنه. بالأخره متوجه می‌شیم دیگه.

در کنار مصاحبه با بازیگران فیلم اسپایدرمن: دور از خانه ببینید:

گفت‌وگوی دیدنی تام هالند و کریس همسورث

نکته‌ی جالب در مورد این فیلم اینه که باید چیزهایی رو از «پایان بازی» می‌دونستین. که ما طرفدارها خبر نداشتیم که البته باعث تأسفه که به شکل طبیعی از این اتفاقات خبردار نمی‌شین. چه‌طور به‌تون گفته شد آیرون‌من مرده؟

جیکوب باتالون: خب، خیلی ساده و راحت.

زندایا: به من خیلی زود گفت.

جیکوب باتالون: احساس می‌کنم ماجرا به ۲۰۱۶ برمی‌گرده.

شماها از اون زمان می‌دونستین؟!

تام هالند: من خیلی وقته می‌دونم.

زندایا: و برای همین ما هم باید بدونیم.

چه‌طور همچین رازی رو پیش خودتون نگه می‌دارین؟! چه شکلی گفت؟ همین‌جوری وسط مکالمه حرفشو زد؟

تام هالند: آره، گفتم چه خبر بچه‌ها؟ آیرون‌من می‌میره.

زندایا: حقیقتن همین شکلی باید گفته باشه.

به نظرم اگه قراره از زبون کسی این حرف رو بشنوین، کی بهتر از تام؟

تام هالند: آره، بهترین راه برای فهمیدنشه. فکر می‌کنی حق داری تو سینما برای اولین بار متوجه بشی؟ نه

جیکوب باتالون: با خودت فکر می‌کنی اصلن چرا همچین کاری می‌کنه؟

تام هالند: به تو که اس‌ام‌اس دادم

با انیمیشن اسپایدرورس که چند ماه قبل عرضه شد و بعد این فیلم ایده‌ی دنیاهای موازی رو مطرح می‌کنه که آدم‌های مختلف از دنیاهای مختلف وارد داستان بشن، آیا احتمال داره جهان‌های موازی وجود داشته باشه که اسپایدرمن اندرو گارفیلد، توبی مگوایر و مال تو با هم ملاقات کنن؟ و خیلی راحت می‌تونین بهانه بیارین که همه از دنیاهای موازی اومدن.

جیکوب باتالون: خب، همچین چیزی رو می‌خوای؟

آره، شاید این سوال بهتری باشه.

جیکوب باتالون: می‌خوایم اینو یا نه؟ به عنوان یه طرفدار …

جواب ندادنت می‌تونه خودش یه نوع جواب باشه؟

تام هالند: نکته‌ی جالب در مورد این فیلم اینه که ما اسپایدرمن رو به اروپا می‌بریم و نکته‌ی خفن ماجرا اینه که تا به حال اسپایدرمن رو تو اروپا ندیدیم … معلومه که می‌خوام این فیلم ساخته بشه، خیلی خفن می‌شه!

با خودم گفتم داریم جواب الکی رو می‌شنویم.

تام هالند: واقعن عالی میشه، خیلی خیلی خفن. چیزی‌یه که طرفداران واقعن می‌خوان. حالا مارول و سونی تصمیم به ساخت همچین فیلمی بگیرن. دست من نیست، دست اون‌هاست.

زندایا: یعنی تو نباید تصمیم بگیری؟

تام هالند: نمی‌تونم همینجوری پاشم بگم کوین، قراره فیلم بعدی این شکلی باشه ولی خیلی جالب می‌شه.

در کنار مصاحبه با بازیگران فیلم اسپایدرمن: دور از خانه ببینید:

کیانو ریوز در گفت‌وگو با ورایتی: عشق کمک می‌کند! 

صحنه‌ی خیلی قشنگی هست بین تو و جیک در مورد این صحبت می‌کنین که به چه کسی زنگ می‌زنین تا در مورد ابرقهرمان‌ها صحبت کنین. هنوز رفقایی دارین که باهاشون تماس بگیرین و با ذوق و شوق بحث کنین؟ چون هر وقت من همچین فیلمی رو می‌بینم یه فهرست از اسم آدمایی رو دارم که باید بهشون بگم فیلم خوب بود یا نه

تام هالند: آره، من یه دوست دارم به اسم تام هاتن که سر هر فیلم مارول اولین نفر تو صف می‌ایستادیم. اولین کسی‌یه که همه‌چی رو براش اسپویل می‌کنم و تنها کسی‌یه که از بین حلقه‌ی دوستای خارج از دنیای فیلم می‌تونم همه‌ی رازها رو بگم

چه‌طور می‌تونم یکی از اونایی بشم که همه‌چی رو بهشون لو می‌دی؟

تام هالند: باید یه ساعت خیلی شیک برام بخری.

قسمت دوم: گفت‌وگو با جیک جیلنهال

جیک، باز هم خوش اومدی

مرسی

مشخصن یه زمانی بود چندین سال پیش وقتی توبی سر ساخت سی‌بیسکوئیت مصدوم شد که به نظر می‌اومد قراره اسپایدرمن باشی. حرف‌هایی زده شد در مورد این که تو فیلم دوم بیای. کنجکاوم چه‌قدر در مرحله‌ی انتخاب بازیگر جلو رفته بودی در نقش پیتر فرو رفته بودی؟ در موردش فکر کردی یا خیلی قبل‌تر از این حرفا بود؟

نه، ولی وقتی بچه بودم خیلی به این فکر می‌کردم که نقش پیتر پارکر رو چه شکلی ایفا کنم. این ایده همیشه تو ذهنم بوده. از زمانی که دقیقن یادم نیست، پنج یا شش ساله بودم

داشتم با یکی بحث می‌کردم سر این که دوباره فیلم رو ببینم چون حالا که همه‌چیز رو در مورد میستریو می‌دونم فقط می‌خوام اجرای تو رو ببینم. آیا چیزهایی به فیلم اضافه کردی که تا دیدن فیلم برای بار دوم متوجه‌ش نشی؟ موقع بازیگری به دیدن فیلم برای بار دوم فکر می‌کردی؟

آره. میستریو شخصیت خیلی جذابی‌یه. چیزهای زیادی هست که می‌بینی و می‌گی که «اِه، این شکلی بود». همین یکی از دلایلی بود که نقش رو پذیرفتم. همیشه دوست دارم اتفاقات زیادی رو صحنه حاضر باشه و دستت رو باز می‌ذاره کارهای بیش‌تری انجام بدیم بنابراین آره

جالبه چون به همین رفیقم که بیرون رفت داشتم می‌گفتم فکر کنم جیک به شکلی داره بازی می‌کنه که وقتی برای بار دوم ببینیم کل قضیه فرق بکنه که این خودش تعریف بزرگی‌یه. همون‌طور که گفتی، میستریو یه شخصیت جالب و چندلایه‌ست و اتفاقات زیادی رخ می‌ده هزاران شخصیت در دنیای سینمایی مارول هستم که دوست دارم بره و باهاشون صحبت کنه. اگر می‌تونستی کاری کنی که میستریو یکی دیگه از شخصیت‌های دنیای مارول رو ببینه یا رو در رو بشه، انتخابت کی بود؟

نمی‌گم رو در رو بشم ولی به نظرم میستریو شخصیت بسیار باهوشی‌یه. احساس می‌کنم که من با رابرت داونی کار کردم و قبلن با هم فیلم بازی کردیم

که یه شاهکاره. زودیاک فوق‌العاده‌ست.

آره، فیلم خیلی خوبی‌یه. فکر کنم تو مبارزه‌ی ذهنی یا حتا همکاری دوست دارم تونی استارک و میستریو رو ببینم. البته دقیق‌تر بگم آیرون‌من و میستریو. عالی میشه اگر اتفاق بیفته.

در مورد زودیاک صحبت کردی که یکی از فیلم‌های موردعلاقه‌ی عمرمه، به نظرم بهترین فیلم فینچره. تو چند تا از فیلم‌های محبوبم بودی با توجه به این‌که کوچک‌تر هستن یا بهتر بگم، مخاطبان کم‌تری از فیلم‌های مارول جذب می‌کنن. فیلم‌هایی مثل شبگرد و دشمن که به نظرم یه شاهکار به تمام معناست اگر می‌تونستی مخاطبان مارول رو برداری اون تعداد زیاد آدم که می‌خوان این فیلم رو ببینن و یکی از فیلم‌های کوچک‌ترت رو پیشنهاد بدی و بگی این فیلمو ببینین چون عالی‌یه کدوم یکی رو انتخاب می‌کنی؟

ای بابا. نمی‌دونم. من خودم عاشق شبگردم خیلی دوستش دارم و فکر می‌کنم آره، احتمالن اون فیلم.

در کنار مصاحبه با بازیگران فیلم اسپایدرمن: دور از خانه ببینید:

دیوید فینچر و کارگردانی جزئیات

واقعن شاهکاره و این که چه‌طور نامزد اسکار نشدی تو ذهن من نمی‌گنجه. به نظرم یکی از بهترین اجراهای قرن بود

مرسی بابت قسمت دوم حرفت ولی بخش اول، خیلی مهم نیست

همیشه وقتی با هم صحبت می‌کردیم رفتار خوبی داشتی. فکر کنم اولین بار تو لندن سر فیلم «شاهزاده فارسی» بود و همیشه عالی بودی. مرسی بابت زحماتی که می‌کشی

رنگ کت و شلوارت به رنگ لباس میستریو می‌خوره

آره، برای تو این شکلی پوشیدم

رنگ‌هاش نزدیکن. یه ترکیبی بین میستریو و اسپایدرمنه

قسمت سوم: گفت‌وگو با ساموئل ال جکسون

یه سؤال احمقانه دارم ولی باید بپرسم: صحنه‌ای تو فیلم هست که نیک فیوری یه تیکه در رابطه با جنگ ستارگان می‌اندازه در نتیجه جنگ ستارگان تو دنیای مارول وجود داره تا به حال نیک فیوری به این فکر کرده که شخصیتی توی جنگ ستارگان کپی خودش هست؟

فکر کنم فکر کرده و خیلی از مقایسه شدن باهاش خوشش نمی‌آد.

مردم می‌رن سمتش و می‌گن «شبیه میس وینداو» هستی.

ولی شاید هم خوشش بیاد چون میس توصیه‌های خوبی می‌کنه.

اگر قراره با کسی مقایسه باشی، مقایسه با میس وینداو چیز بدی نیست

مثل نیک آدم کله‌شقی‌یه.

آره، اینو دوست دارم. می‌دونی یه چیزی دیوانه‌واره هر وقت یه فیلم بزرگ از مارول اکران می‌شه، برمی‌گردم از اول همه رو نگاه می‌کنم. این که چه‌قدر از اون صحنه‌ی بعد از تیتراژ فیلم اول آیرون‌من گذشته دیوانه‌واره. وقتی برای اون صحنه آوردنت چه‌طور ایده‌ش رو مطرح کردن؟ چه‌طور بهت توضیح دادن که این قضیه قراره تا کجا بره و چه‌قدر بزرگ بشه؟

اون چیزا به ذهن کسی نمی‌رسید. بعد از این که کمیک‌های آلتیمیت رو توی یه مغازه‌ی کمیک‌بوک دیدم به مدیربرنامه‌م زنگ زدم و ازش پرسیدم حق تصویر منو به کمیک فروخته و اون گفت که بذار ببینم چه خبره. با آدم‌های مارول تماس گرفت و گفتن قراره این فیلم‌ها رو بسازیم و امیدواریم جزئی از این پروژه باشی.

بنابراین پیشنهاد بود و ایده رو برای من توضیح دادن. گفتم خب باشه. گفتن قراره قرارداد برای نه تا فیلم امضا کنی. چون داریم فیلم‌های زیادی می‌سازیم و دوست داریم تو خیلی‌هاشون حاضر باشی به خودم گفتم نه تا فیلم؟ چه‌قدر قراره ما رو نگه دارن؟ و بعد تو دو سال و نیم، نه تا فیلم ساختن و تقریبن تو همه‌شون بودم.

اگر به زمان برگردی و به سم جکسونی که سر فیلم اوله این سری چه‌قدر مشهور می‌شه، اون زمان باورت می‌شد؟

آره. یه لبخند بزرگ روی صورتم می‌بود و می‌خندیدم و تو هوا جفتک می‌زدم. خوب می‌شد. بعضی اوقات هیچ‌کسی در مورد پروسه‌ی ساخت حرفی نزد و یه وقتایی من از خودم می‌پرسیدم چه‌طور فیلم‌برداری این یکی شروع شده ولی من سر صحنه نیستم.

وظیفه‌ی من به شکلی‌یه که یه فیلم به دیگری وصل بشه. سؤالا همیشه بودن. بعد با گذر زمان و اتفاقات دیگه‌ای رخ دادن تا رسیدیم به کاپیتان مارول. گفتن حالا قراره تو زمان به عقب برگردیم تا بتونیم نیک فیوری و رشد شخصیتی‌ش رو ببینیم گفتم واقعن؟ گفتن آره و قراره دو تا چشمت هم سالم باشه گفتم واقعن؟! خوبه.

در کنار مصاحبه با بازیگران فیلم اسپایدرمن: دور از خانه ببینید:

گفت‌وگو با جیم کری در میزگرد هالیوودریپورتر | بازیگری همان عشق است

احتمالن باید روش کاری‌ت برای این نقش رو عوض می‌کردی.

یاد گرفتن در مورد این دنیای بزرگ‌تر از کاپیتان مارول و این موضوع که چیزهای دیگه‌ای هم هستن که ازشون خبر نداریم تا برسیم به این فیلم که یه مدتی‌یه غیبم زده و حالا انتقام‌جویان گم شدن سوال اینه که شرایط جدید من چی‌یه؟

تونی بعد از مرگش این وظیفه رو به دوش من گذاشته که به پیتر وظیفه‌شو یادآوری کنم چون کسی‌یه که خود تونی انتخابش کرده بنابراین باید پیش این بچه‌هه برم که از دستم در می‌ره و به‌ش بگم تونی گفت تو اون آدمی هستی که نیاز داریم ولی من شک دارم. بپرسم که کی قراره بزرگ بشی؟ کی قراره بچه‌دار بشی؟ کی آروم می‌گیری؟ من اون عموی غرغرو‌ام.

همه‌مون به همچین آدمی نیاز داریم. بحث از تونی شد، داشتم در مورد صحنه‌ی سوگواری فکر می‌کردم آخر «پایان بازی» که روی بالکن می‌آی در مورد صحنه به‌تون چی گفتن؟ گفتن که این صحنه‌ی مراسم سوگواری تونی‌یه یا این که همه‌تون بیاین و قیافه‌تون هم ناراحت باشه؟

تا وقتی اون‌جا نبودیم چیزی نگفتن که قراره این سکانس این شکلی باشه. فکر می‌کنم اسمش رو گذاشته بودن سکانس عروسی و دیوانه‌وار بود چون جایی بود که بیشترین تعداد ابرقهرمان‌ها کنار هم جمع شده بودن. اگر می‌تونستین اون روز پشت صحنه رو ببینین، هیجان‌زده می‌شدین نمی‌دونم چرا کسی با پهباد از اون‌جا فیلم‌برداری نکرد. اما یه جورایی توضیح دادن که قضیه از چه قراره.

همین‌جوری گفتن که تونی مرده؟

نیاز نبود چیزی بگن.

و خوب رابرت داونی اونجا نبود.

اتفاقن بود چون اون روز یه عکس دسته‌جمعی گرفتیم؛ عکس بزرگ دنیای سینمایی مارول. بنابراین اون اطراف بود ولی جلوی دوربین نه و فیلم‌برداری کاپیتان مارول هنوز شروع نشده بود ولی هم من و هم بری لباس‌ها و لوازم‌مون رو داشتیم. ما دو نفر آخری هستیم که تو اون پلان می‌بینین که من روی تراس می‌آم. خیلی خوب بود؛ لحظه‌ی خوبی‌یه.

یادمه اولین بار نه، دومین باری که تو سینما دیدمش وقتی اومدی مردم تشویق کردن. می‌دونم یه صحنه‌ی مرگ نیک فیوری وجود داره ولی «پایان بازی» قاطعانه می‌گه این ابرقهرمان‌ها می‌میرن و در هر لحظه ممکنه کشته بشن دوست داری نیک فیوری صحنه‌ی مرگ داشته باشه؟

اگر بایدی‌یه، باشه، خیلی هم خوب.

شیوه‌ی خاصی هست که دوست داشته باشی؟

احتمالن یه جا دیگه، خارج از جو زمین، نه این پایین. می‌تونم خودمون رو تو فضا تصور کنم.

آقای جکسون، همیشه که باهات مصاحبه می‌کنم خیلی مهربونی.

می‌دونی که دوستت دارم و امروز هم تیپت عالی‌یه.

مرسی رفیق. مادربزرگم بشنوه چه می‌گه.

با این کت و شلوار بریتانیا رو نورانی کردی.

 

سینمای جهان

پیش‌بینی ایندی‌وایر از ۳۰ فیلم مهم فصل جوایز- ۶ | پادشاه، یک زندگی پنهان، اما، شبکه‌ی زنبور و وردا از نگاه اگنس

فیلم Varda by Agnès

پادشاه

تیموتی شالامه در دو دوره‌ی قبلی اسکار با فیلم‌های «مرا با نام‌ت صدا کن» و «پسر زیبا» در اسکار نام‌ش شنیده شد و امسال دوباره با «پادشاه» نتفلیکس بازگشته است. «پادشاه» با وجود آثاری مانند «داستان ازدواج» و «مرد ایرلندی» گزینه‌ی اصلی نت‌فلیکس برای اسکار نخواهد بود. شانس این فیلم در فصل جوایز منوط به بازی خوب شالامه خواهد بود. نتفلیکس«پادشاه» را در بخش غیررقابتی ونیز ارائه می‌کند.

در کنار بخش ششم پیش‌بینی ایندی‌وایر از ۳۰ فیلم مهم سال که فیلم Varda by Agnès در آن قرار دارد بخوانید:

پیش‌بینی ایندی‌وایر از ۳۰ فیلم مهم فصل جوایز-۱ | مرد ایرلندی، داستان ازدواج، رنج و افتخار، بروکلین بی‌مادر و انگل

یک زندگی پنهان

«یک زندگی پنهان» پس از «درخت زندگی» بهترین نقدها را با اکران در جشتواره‌ی کن برای ترنس مالیک به ارمغان آورد. فاکس سرچلایت این درام مذهبی را خریده و ماه دسامبر را برای انتشار آن انتخاب کرده‌ تا مالیک را به فصل اسکار برگرداند. پیش‌تر «درخت زندگی» در سه رشته از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی نامزد شد و حمایت منتقدان از‌ «یک زندگی پنهان» نکته‌ی مثبت دیگری‌ست. با این که این فیلم به جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم تورنتو و نیویورک معرفی نشده‌است اما شایعه‌ها حاکی از آن است که در جشنواره‌ی فیلم تلوراید به نمایش درخواهد آمد.

در کنار بخش ششم پیش‌بینی ایندی‌وایر از ۳۰ فیلم مهم سال که فیلم Varda by Agnès در آن قرار دارد بخوانید:

پیش‌بینی ایندی‌وایر از ۳۰ فیلم مهم فصل جوایز-۲ | پرتره بانویی در آتش، روزی زیبا در محله، رحمت، ژوکر و فورد علیه فراری

اما

پابلو لارین درام خانوادگیش «اما» را به هر دو جشنواره‌ی فیلم ونیز و جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم تورنتو می‌برد؛ استراتژی‌ای که برای فیلم محبوبش «جکی»در سال ۲۰۱۶ انجام داد. جکی هنگام ورودش به ونیز پخش آمریکایی نداشت. اما فاکس سرچلایت کمپینی برای آن ترتیب داد که منجر به نامزدی بهترین بازیگر برای ناتالی پورتمن و نامزدی بهترین فیل‌نامه‌ی غیراقتباسی برای میکا لوی شد. اما هم هنوز پخش آمریکایی ندارد اما این نباید باعث شودکه فیلم لارین را در این فصل جشنواره‌ها حساب نکنیم.

در کنار بخش ششم پیش‌بینی ایندی‌وایر از ۳۰ فیلم مهم سال که فیلم Varda by Agnès در آن قرار دارد بخوانید:

پیش‌بینی ایندی‌وایر از ۳۰ فیلم مهم فصل جوایز-۳ | فقط رحمت، ماهی طلایی، فرانکی، گاو اول و اسم من دلمایت است

شبکه‌ی زنبور

شبکه‌ی زنبور بدون اکران گسترده در آمریکا یکی از شانس‌های اصلی کسب جوایز سینما در سال ۲۰۱۹ است. شبکه‌ی زنبور آخرین درام الویه آسایاس، کارگردان «ابرهای سیلس ماریا» و «مامور خرید شخصی» است. این فیلم در ونیز و جشنواره‌ی فیلم نیویورک اکران خواهد شد. از بازیگران این فیلم می‌توان به پنه‌لوپه کروز، ادگار رامیرز، بازیگر «نارکس» واگنر مورا، گائل گارسیا برنال و آنا دی آرماس اشاره کرد.

در کنار بخش ششم پیش‌بینی ایندی‌وایر از ۳۰ فیلم مهم سال که فیلم Varda by Agnès در آن قرار دارد بخوانید:

پیش‌بینی ایندی‌وایر از ۳۰ فیلم مهم فصل جوایز- ۴ | جوجو خرگوشه، جایی برای پول‌شویی، فانوس دریایی، تاریخ شخصی دیوید کاپرفیلد و گزارش

وردا از نگاه اگنس

آخرین فیلم اگنس وردا، مستند اتوبیوگرافیک «وردا از نگاه اگنس» در جشنواره‌ی فیلم برلین حضور پیدا کرد و همچنین در جشنواره‌ی فیلم نیویورک حضور خواهد داشت. جای تعجب است که با وجود حمایت منتقدین و مرگ وردا چند هفته بعد از اولین نمایش فیلم هنوز هیج پخش‌کننده‌ی آمریکایی برای خرید این مستند پیش‌قدم نشده است. شاید اکران آن در جشنواره‌ها این امکان را فراهم کند. وردا هرگز برنده‌ی هیچ جایزه‌ی اسکاری نشده و تنها یک بار عنوان نامزدی( چهره‌ها مکان‌ها) داشته‌است. در نتیجه این فیلم نه‌تنها شانس دوباره‌ای برای بردن جایزه است بلکه «وردا از نگاه اگنس» آخرین شانس اوست.

ادامه مطلب

سینمای جهان

پیش‌بینی ایندی‌وایر از ۳۰ فیلم مهم فصل جوایز- ۵ | دو پاپ، گوهرهای تراش‌نخورده، حقیقت، به‌سوی ستارگان و سیبرگ

فیلم Uncut Gems

دو پاپ

فیلم «باغبان وفادار» فرناردو میرلس در چهار رشته نامزد اسکار شد و برای ریچل وایس اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن را به همراه آورد. اما پس از این فیلم کارگردانش هرگز به رقابت‌های اسکار بازنگشت. با این همه فیلم «دو پاپ» می‌تواند آغاز دیگری برای میرلس باشد . این فیلم در جشنواره‌ی بین‌المللی تورنتو در بخش کانادایی به نمایش درآمده که به معنای اکران بین‌الملی‌ش در جشنواره‌ی تلوراید است. «دو پاپ» درباره‌ی ارتباط پاپ فرانسیس و پاپ بندیکت شانزدهم با بازی جاناتان پرایس و آنتونی هاپکینز است.

در کنار بخش پنجم پیش‌بینی ایندی‌وایر از ۳۰ فیلم مهم سال که فیلم Uncut Gems در آن قرار دارد بخوانید:

پیش‌بینی ایندی‌وایر از ۳۰ فیلم مهم فصل جوایز-۱ | مرد ایرلندی، داستان ازدواج، رنج و افتخار، بروکلین بی‌مادر و انگل

گوهرهای تراش‌نخورده

جاش و بنی سفدی امروزه از جالب‌ترین فیلم‌سازان مستقل سینمای آمریکا به حساب می‌آیند اما درام‌های تجربی و آوانگارد آن‌ها نتوانسته اعضای آکادمی را تحت تاثیر قرار دهد. به‌عنوان نمونه رابرت پتینسون شانس خوبی برای بازی در فیلم «اوقات خوش» داشت. طرافداران سفدی امیدوارند که  درام مهیج جناییشان«گوهرهای تراشنخورده» برای آدام سندلر خوش‌یمن باشد.  این کمدین که بازی‌اش در دو فیلم «عشق مبهوت» پل توماس اندرسن و «داستان‌های مایروویتز» نوآ بامباک به مذاق اسکار خوش نیامده، حالا این فرصت را دارد تا با «گوهرهای دست‌نحورده» دوباره خودش را اثبات کند

در کنار بخش پنجم پیش‌بینی ایندی‌وایر از ۳۰ فیلم مهم سال که فیلم Uncut Gems در آن قرار دارد بخوانید:

پیش‌بینی ایندی‌وایر از ۳۰ فیلم مهم فصل جوایز-۲ | پرتره بانویی در آتش، روزی زیبا در محله، رحمت، ژوکر و فورد علیه فراری

حقیقت

هیروکازو کورئیدا جشنواره‌ی فیلم ونیز را با فیلم «حقیقت»افتتاح می‌کند. فیلمی با حخور بانو کاترین دنو که او را با فیلم‌هایی مانند چترهای شربورگ به یاد می‌آوریم. در حقیقت رابطه‌ی دنو با دخترش(ژولیت بینوش) پس از انتشار خاطراتش به تیرگی می‌گراید. ایتان هاوک را نیز به این دو اسطوره‌ی بازیگری فرانسه اضافه کنید. این معجون با حضور کورئیدا قطعن یکی از شانس‌های اصلی جوایز مهم سال است.

در کنار بخش پنجم پیش‌بینی ایندی‌وایر از ۳۰ فیلم مهم سال که فیلم Uncut Gems در آن قرار دارد بخوانید:

پیش‌بینی ایندی‌وایر از ۳۰ فیلم مهم فصل جوایز-۳ | فقط رحمت، ماهی طلایی، فرانکی، گاو اول و اسم من دلمایت است

به سوی ستارگان

جیمز گری و برد پیت برای درام فضایی «به سوی ستارگان» به هم ملحق می‌شوند. این درام در جشنواره‌ی ونیز به نمایش درخواهد‌آمد. فیلم‌های گری فرصت خوبی را برای دیده‌شدن بازیگرانش فراهم می‌کند. برای درستی این ادعا بازی‌های واکین فینیکس را در «دو عاشق» یا «محوطه» یا ماریون کوتیار را در«مهاجر» به‌یاد بیاورید.

برد پیت هم‌اکنون هم سال خوبی را با بازی در «روزی روزگاری در هالیوود» کوئنتین تارانتینو سپری می‌کند. رویکرد اسکار در سال‌های اخیر نشان داده فیلم‌های فضایی مورد اقبال  داوران هستند. خواه قسمت‌ّای اصلی باشد خواه بخش‌های فنی.  در نتیجه کیفیت «به سوی ستارگان» بدون شک نمی‌تواند حضورش را در این فصل از اسکار مشخص کند.

در کنار بخش پنجم پیش‌بینی ایندی‌وایر از ۳۰ فیلم مهم سال که فیلم Uncut Gems در آن قرار دارد بخوانید:

پیش‌بینی ایندی‌وایر از ۳۰ فیلم مهم فصل جوایز- ۴ | جوجو خرگوشه، جایی برای پول‌شویی، فانوس دریایی، تاریخ شخصی دیوید کاپرفیلد و گزارش

سیبرگ

یک فیلم بیوگرافیک که کریستن استوارت در قامت جین سیبرگ، بازیگر نقش اول فیلم «از نفس افتاده» ظاهر می‌شود. سیبرگ را بندیکت اندرو ساخته. این درام روایت‌گر زندگی سیبرگ در هنگام تعقیب او توسط اف بی آی به دلیل ارتباط سیاسی و عاشقانه با حکیم جمال است.  سیبرگ در در بخش خارج از مسابقه‌ی جشنواره‌ی ونیز اکران خواهد شد. آمازون تاریخ انتشار فیلم را مشخص نکرده‌است اما هرگونه شانس احتمالی اسکار برای استوارت می‌تواند استودیو را برای انتشار فیلم قبل از ۲۰۲۰ مجاب کند.

ادامه مطلب

سینمای جهان

سایمون پگ از «شان می‌میرد» می‌گوید | فیلمی توقف‌ناپذیر

سایمون پگ

سایمون پگ پس از پانزده سال خاطرات سکانسی اکشن از فیلم شان می‌میرد را، با آهنگ «منو متوقف نکن»، یادآوری می‌کند.

در مورد شیوه‌ی کاری ادگار رایت

ادگار رایت از صدای این دستگاه تو خیلی جاهای فیلم استفاده می‌کنه تا ایجاد ارتباط کنه و پیامش رو انتقال بده. خیلی هوشمندانه است. فکر کنم وقتی از عناصر صحنه برای ساخت موسیقی‌ت بهره می‌بری اسمش صدای دیژتیکه. کارش در این زمینه خیلی خوبه. فیلم‌هاش رو ببینین.

ایده‌ی این صحنه از ادگار بود می‌خواست یه صحنه‌ی خیلی خشن بگیره که پس‌زمینه‌ش آهنگ خیلی شادی باشه و مثل من، طرفدار کوئینه. البته ادگار دو آتشه‌ست. «منو الآن متوقف نکن» یه آهنگ خیلی مثبت با انرژی زیاد بود؛ یه ادای احترام به مثبت‌گرایی. فکر کردیم کتک زدن یه پیرمرد تا سر حد مرگ با ضرب این آهنگ می‌تونه خنده‌دار باشه.

اگر در موردش فکر کنین، این یه پیش‌زمینه‌ای‌یه برای بیبی درایور چون عملن ادگار از موسیقی استفاده می‌کنه که شخصیت‌ها به‌ش گوش می‌دن برای موسیقی متن و در کنار این با موزیک حرکت می‌کنیم. مثل یه رقص می‌مونه. موقع تمرین کورئوگرافی کردیم. به یه اتاق رفتیم و این حرکت‌ها رو زدیم. اگر لوسی و پنلوپه رو ببینین، دارن با آهنگ می‌رقصن در حالی که ما رو حین کوبیدن چوب به کله‌ی استیو مشاهده می‌کنن. ولی بیبی درایور رو می‌تونین ماحصل ایده‌های چندین و چند ساله‌ی ادگار رایت بدونین. دیلن با ریتم آهنگ سوییچ‌های فیوز رو بالا پایین می‌کنه که قدم دیگه‌ای‌یه که ادگار به اصولش پایبند باشه.

در کنار صحبت‌های سایمون پگ ببینید:

پانزده‌سالگی شان می‌میرد: ترکیب دل‌نشین ژانرها

فیلم‌برداری شان می‌میرد

چند هفته‌ای سر این صحنه بودیم و آخرهای فیلم‌برداری بود. همه خسته بودن و یادمه انرژی زیادی ازمون گرفت. این‌قدر گرم بود یکی از زامبی‌ها غش کرد. البته قدش خیلی بلند بود و نزدیک نور ایستاده بود. هیچ‌وقت بوی اون‌جا رو فراموش نمی‌کنم. طراحی تولید فوق‌العاده از یادم نمی‌ره. یادمه این روز خیلی خسته بودم و از دید جسمانی، کاملن نابود بودم. بعد از ناهار برگشته بودم سر صحنه و حالا باید تو مود زامبی‌کشی‌م برم بازیگر بودن مضخرفه، نه؟

موقع فیلم‌برداری تو گوشی داشتیم و آهنگ تو اون پخش می‌شد به خاطر صدا نمی‌تونستیم خود موسیقی رو پخش کنیم. و موقع تمرین می‌شمردیم. چون نمی‌تونستیم موسیقی رو بلند پخش کنیم روی صحنه چون کار صدابرداری رو خراب می‌کرد. برای همین تو گوشی‌های کوچیکی داشتیم.

در مورد بازیگران اضافه

عاشق بازیگرای اضافه‌م که بیرون بودن و فقط ناله می‌کردن. البته اضافه‌ها همیشه ناله می‌کنن ولی این‌ها ناله‌شون با هدف بود.

در کنار صحبت‌های سایمون پگ ببینید:

گفت‌وگوی ورایتی با کیانو ریوز

در مورد یکی از بدلکاران

این استیوه، یه بدلکار که تو فیلم برانیگن بود. فیلم جان وین که تو انگلیس جریان داشت. موضوع مال خیلی وقت پیشه ولی یه نبرد بزرگ تو یه بار تو برانیگن هست و استیو هم اون‌جا بود. بنابراین باعث افتخار من و ادگار بود که با کسی کار کنیم که جان وین تو صورتش مشت زده خدا بیامرزتش، هفتاد سالش بود و داشتیم پشت سر هم با چوب می‌زدیمش. البته چوب‌ها الکی‌ان، چوبی نیستن ولی به اندازه‌ی کافی سنگین بودن که بتونیم بزنیمش.

ادامه مطلب

محبوب‌ترین‌ها