با ما همراه باشید

زیرنویس فارسی اختصاصی از آرت‌تاکس: به مناسبت پخش سریال «دفاع از جیکوب» با بازی جی.کی سیمونز، به سراغ این بازیگر خواهیم رفت و در گفت‌وگویی او به مرور کارنامه‌کاری‌اش می‌پردازد. از مجموعه‌های تلویزیونی «ماجراهای پیت و پیت» و «آز» تا فیلم‌های سینمایی «اسپایدرمن» و «ویپلش».

سریال «ماجراهای پیت و پیت»

جی.کی. سیمونز: دیدن این صحنه ممکنه خیلی تصادفی باشه چون دیشب موی پسرم رو کوتاه کردم، البته نه به این خوبی!

پیت و پیت از اون دسته سریال‌هایی بود که هم بچه‌ها و هم بزرگ‌سالان می‌تونستن ازش لذت ببرن. آیا این یکی از دلایل جذب تو به این پروژه بود؟

جی.کی. سیمونز: ببین، راستش جذب این پروژه شدم چون یه بازیگر تئاتری تو نیویورک بودم که تازه داشتم تبدیل می‌شدم به بازیگری که گاهی به عنوان یکی از شخصیت‌های مهمان سریال‌ها حاضر باشم. اون زمان تقریبن هر چیزی رو که دستم می‌اومد، قبول می‌کردم. ولی با وجود این می‌دونستم هم خانواده‌هایی که فرزند دارن و هم اونایی که ندارن فکر می‌کردن ماجراهای پیت و پیت سریال خیلی هوشمندانه‌ای‌یه.

در کنار تماشای مرور کارنامه‌ی بازیگری جی کی سیمونز ببینید:

مرور کارنامه‌ی بازیگری کلیر دینس | از «ژولیت» تا «کری متیسون»

سریال «آز»

جی.کی. سیمونز: راستش اوایل می‌خواستم از حضور تو این سریال کناره‌گیری کنم حتا با وجود این که می‌خواستم به عنوان یه بازیگر تئاتر در نیویورک تو دنیای فیلم و تلویزیون مطرح باشم. ازم خواستن این نقش رو بازی کنم و حتا با تام فانتانا هم ملاقات کردم. در مقطعی از دوران کاری‌م بودم که حتا با مسئولین اصلی هم سر و کار نداشتم. در مورد این شخصیت به‌م می‌گه و یه جورایی می‌خوام قبول نکنم. چون می‌ترسیدم برای باقی عمرم، تو همین نقش‌ها انتخاب بشم.

اگر این اولین کاری باشه که اکثر مردم ازم می‌بینن تو نقش رئیس انجمن برادری آریایی تو یه سریال جدید و متحول‌کننده، اون‌وقت برای باقی زندگی حرفه‌ایم یه قسمت به عنوان شخصیت بد وارد می‌شدم. اول فکر می‌کردم ساده‌لوحه چون این احمق متوجه هست عاقبت کارهای قراره به چی ختم بشه؟ ولی در کنارش گفت ببین اگر حالت با این خوب نیست و نمی‌خوای برای مدت زیادی تو سریال بمونی هر روز هر هفته‌ای که می‌خوای از سریال خارج بشی به‌م بگو که شخصیتت رو بکشم. در نهایتم همون‌طور که دیدیم، تو آخرین قسمت سریال منو کشت.

در کنار تماشای مرور کارنامه‌ی بازیگری جی کی سیمونز ببینید:

دنی بویل کارنامه‌اش را مرور می‌کند | امیدوار بودم اسپیلبرگ تلفنم را جواب دهد!

سریال «نظم و قانون: واحد قربانیان ویژه»

جی.کی. سیمونز: اتفاقن تو ۴ تا سریال مختلف نقش امیل اسکودا رو داشتم. این‌جا برای یه چیز دیگه، سبیلم دراومده بود. بنابراین دکتر اسکودا هم سبیل داشت چون یه نقشی بود که نمی‌دونستم کی قراره برم‌گردونن. اینم از اون سؤالای رد‌گم‌کنی‌یه: من نقش امیل اسکودا رو تو یه سریال چهارمی هم داشتم که بخشی از نظم و قانون نبود. یکی دیگه از سریال‌های دیک ولف به اسم نیویورک سرّی. برای یه قسمت. شاید حتا یه صحنه بود.

باید ازت در مورد سریال‌های فرعی بپرسم. چون نظم و قانون واحد قربانیان ویژه و سفینه‌ی مادری که دهم می‌آد همیشه پخش می‌شن.

جی.کی. سیمونز: آره، خب مشخصن بازده نزولی داشتن. اون چند تای اول رو می‌سازی و فکر می‌کنی این جواب می‌ده. پنجاه و شش قسمت بازی می‌کنم تا پول رهنم رو بدم.

در کنار تماشای مرور کارنامه‌ی بازیگری جی کی سیمونز ببینید:

ویلم دفو کارنامه‌اش را مرور می‌کند | من هیپی‌ام؟ بله!

سه‌گانه «اسپایدرمن» سم ریمی

جی.کی. سیمونز: دومین فیلم متوالی‌م با سم (ریمی) بود فیلمی به اسم هدیه و خبر اومد که قراره کارگردان اسپایدرمن بشه. بعضی از دوستام باهام تماس گرفتن و گفتن چون دو تا فیلم پشت سر هم با سم بودی، دوستت داره. باید نقش منفی اسپایدرمن رو برعهده بگیری. خوش‌بختانه برای من، سم ایده‌ی بهتری داشت. ولی تهیه‌کننده‌ها و عوامل سونی باید قانع می‌شدن. چون مشخصن بازیگرهای معروف دیگه‌ای بودن که برای این نقش در نظر داشتن تا به فروش فیلم کمک کنه و می‌دونستن می‌تونن روش حساب کنن.

بنابراین باید به همون شکل کلاسیک جلوی دوربین برای تهیه‌کننده‌ها تست می‌دادم. خیلی استرس داشتم. یکی از صحنه‌ها، این بود که گرین گابلین پنجره‌ی دفتر کارم رو می‌شکونه و منو از گلو بالا نگه می‌داره و تلاش می‌کنه خفه‌م کنه. کافی‌یه این رو تصور کنین. فیلم‌نامه رو داشتم موقع تست می‌خوندم ولی در همون حال تلاش می‌کردم این شکلی باشم که مثلن یکی از گلوم منو گرفته بود و داشتم خفه می‌شدم.

آخر فیلم اسپایدرمن: دور از خانه هستی. می‌تونیم انتظار دیدنت رو تو فیلم‌های بعدی داشته باشیم؟

جی.کی. سیمونز: به نظرم بهتره از کلمه‌ی انتظار استفاده نکنم. وقتی برای فیلم اول قرارداد امضاء کردیم، یکی از متن‌ها این بود که تو دو ادامه هم حاضر باشیم که همیشه یه‌طرفه‌ست. خب یه‌طرفه نه ولی در مورد من قراداد یه‌طرفه‌ای‌یه که تو قول دادی انجام بدی. ولی اون‌ها لزومن تعهدی برای آوردنت ندارن که در این دنباله‌ها از شخصیتت استفاده کنن. بنابراین موقعیت خوبی‌یه در عین این که این فیلم‌ها جلو می‌رن تا جای قبلی رو پر کنن.

در کنار تماشای مرور کارنامه‌ی بازیگری جی کی سیمونز ببینید:

کریستن استوارت کارنامه‌اش را مرور می‌کند |‌ هنر مایه‌ی آرامش است

فیلم «جونو»

اولین واکنشت به این فیلم‌نامه چی بود؟

جی.کی. سیمونز: رایتمن رو به یه بازی پوکر دعوت کردم. با یه سری از کسایی که در طی سال‌ها باهاشون بازی می‌کردم. گفت من خیلی اهل پوکر نیستم. گفتم عالی. پولتو بیار. سر یکی از بازی‌ها، یه فیلم‌نامه‌ی تموم‌شده برام آورد. گفت اینو نمی‌تونی به هیچ کسی نشون بدی. فیلم‌نامه رو خوندم و بلافاصله عاشق شخصیت مک مک‌گافین شدم. ولی به‌م نگفته بود که می‌خوام این نقش رو بازی کنه. به اندازه‌ی کافی می‌دونستم که قراره سراغ بازیگرهای مشهورتری برای اون نقش برن. فردا به‌م زنگ زد یا من زنگ زدم. گفتم که چه‌قدر فیلم‌نامه‌ی خوبی‌یه. فیلم فوق‌العاده‌ای می‌شه. تلاش کردم تو صحبت‌هام به چیز خاصی اشاره نکنم. در نهایت برگشت و به من گفت که می‌خوام نقش مک رو داشته باشی، می‌دونی که؟ گفتم نه آشغال، به‌م حرفی نزدی.

در کنار تماشای مرور کارنامه‌ی بازیگری جی کی سیمونز ببینید:

لورا درن کارنامه‌اش را مرور می‌کند |‌ بازیگر نشو!

فیلم «ویپلش»

این فیلم از سمت همگی تحسین شد و تونستی گلدن گلوب و اسکار رو ببری. از لحظه‌ای که اسمت خونده شد برام بگو

جی.کی. سیمونز: احساس کردم راحت شدم. چون هر کسی که توی این بازاره به‌م گفت ضریب شانس بردت هزار به یکه. قراره تو ببری پس راحت باش و لذت ببر. دنبال فیلم‌برداری که با استدی‌کم رو من زوم کرده بود، رفتم و به پله‌های اشتباهی رسیدم. لوپیتا (نیوگو) همراه جایزه‌ای که قراره به‌م بده، اون‌جاست. دستم رو می‌برم جلو که جایزه رو بگیرم با دست چپم و دارم دست راستمو برای دست دادن جلو می‌برم بعد یادم می‌افته این هالیووده. دست نمی‌دی، روبوسی می‌کنی و اداشو درمی‌آری. احتمالن اینو تو یوتیوب پیدا کنین. اگر دقت کنین، می‌بینین خیلی دروغی داشتم این کارو انجام می‌دادم و کله‌مون به هم می‌خوره. تو اون لحظه‌ی ناخوشایند که خیلی خوب هم قضیه رو جمع کرد و با دو تا پای خودش از صحنه بیرون رفت. بنابراین فکر کنم حالش خوب بود.

در کنار تماشای مرور کارنامه‌ی بازیگری جی کی سیمونز ببینید:

ریدلی اسکات کارنامه‌اش را مرور می‌کند |‌ از خودم مطمئنم!

سریال «دفاع از جیکوب»

این صحنه با کریس اوانز خیلی پرتنش بود. از رویارویی با کاپیتان آمریکا لذت بردی؟

جی.کی. سیمونز: آره، این بخشی از جذابیت کار بود. چون خب، همه می‌دونین کریس نقش کاپیتان آمریکا رو داره و کارش رو تو چند جای دیگه هم قبل و در جریان کارش با مارول دوست داشتم. یکی دو سال قبل از این همراه همسر و دخترم، تو یه تئاتر تو نیویورک اجراش رو دیدیم. برای همین می‌دونستم طرفد کارهاشم. احساس خوبی داشتم نسبت به این که قراره کار باهاش دل‌چسب باشه.

نقشه‌ی الآنم اینه که نقش پدر همه‌ی بازیگرهای خوشگل و چشم آبی که اسم‌شون کریس هستش، داشته باشم. کریس اوانز رو خط زدم. اخیرن یه فیلم هم با کریس پرت که نقش پدرش رو داشتم، تموم کردم. این هم شماره‌ی دو. پس اگر دارین بازیگر انتخاب می‌کنین، منتظرم. کریس پاین. کریس همسورث هم هست. حالا به هر ترتیبی. نیاز نیست براساس حروف الفبا باشه. هر چی که پیش بیاد.

 

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

آرت‌تاکس را در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینماآرت

کلمه از کریر، تصویر از بونوئل | گفت‌وگوی ژان کلود کریر درباره‌ی بونوئل و آثاری که خلق کردند

گفت و گوی ژان کلود کریر

برای اولین‌بار با زیرنویس فارسی اختصاصی ببینید: گفت و گوی ژان کلود کریر درباره‌‌ی مهم‌ترین آثاری که او را در تاریخ سینما جاودانه کرد

ژان کلود کریر فیلم‌نامه‌نویس و بازیگر فرانسوی بود. او هم‌چنین در چندین فیلم نیز بازی کرد. او سردبیر مجله‌ی فمی بود و در سال ۱۹۸۱ عضو هیأت داوران فستیوال کن. کریر در تنها تلاشی که برای کارگردانی صورت داد، در سال ۱۹۶۹ فیلمی کوتاه ساخت که توانست با این فیلم جایزه‌ی ویژه‌ی هیأت داوران کن را از آن خود کند. او فیلم‌نامه‌نویسی را ادامه داد و در این مدت با کارگردانانی بین‌المللی هم‌چون فولکر شلوندورف، وین ونگ، هکتور بابنکو، پیتر بروک، ژان پل راپنو، میلوش فورمن، فیلیپ کافمن، آندری وایدا، پاتریس شرو، ژان‌لوک گدار، فیلیپ دو بروکا، برتراند تاورنیه، ژاک دری و ناگیسا اوشیما هم‌کاری کرد.
با این حال کریر طولانی‌ترین همکاری را با لوییس بونوئل داشت. در ۹ فیلم‌نامه که شش تای آن‌ها به عنوان اثری از بونوئل ساخته شد. در این گفت‌وگو که به مناسبت درگذشت کریر برای نخستین‌بار با زیرنویس فارسی اختصاصی آرت‌تاکس منتشر می‌شود، او از «رؤیاهای بونوئلی» می‌گوید؛ طریقه‌ی سال‌ها هم‌کاری مشترک با فیلم‌ساز افسانه‌ای.

در کنار گفت و گوی ژان کلود کریر ببینید:

پایان آقای نویسنده | ژان کلود کریر در ۸۹ساله‌گی درگذشت

Jean-Claude Carrière was a French novelist, screenwriter, actor, and Academy Award honoree. He was an alumnus of the École normale supérieure de Saint-Cloud and was president of La Fémis, the French state film school. Carrière was a frequent collaborator with Luis Buñuel on the screenplays of Buñuel’s late French films.

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

آرت‌تاکس را در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

ادامه مطلب

سینماآرت

در چهل سالگی فیلم «گاو خشمگین» ببینید: مرور لحظات خاطره‌انگیز یک فیلم کالت

فیلم گاو خشمگین

زیرنویس فارسی اختصاصی از آرت‌تاکس:‌ به مناسبت چهل سالگی فیلم «گاو خشمگین» ساخته‌ی ماندگار مارتین اسکورسیزی با بازی رابرت دنیرو، لحظات ماندگار این فیلم کالت را مرور خواهیم کرد.

در چهل سالگی فیلم «گاو خشمگین» ببینید:
مرور لحظات خاطره‌انگیز یک فیلم کالت + حقایقی که شاید ندانید

«گاو خشمگین» یک فیلم اقتباسی‌ست بر اساس کتابی اتوبیوگرافیک. رابرت دنیرو اولین‌بار سر صحنه‌ی «پدرخوانده ۲» کتاب را خواند. از شیوه‌ی نگارش کتاب خوشش نیامد اما شیفته‌‌ی کاراکتر جیک لاموتا شد. همان موقع کتاب را به مارتین اسکورسیزی که سر صحنه‌ی فیلم «آلیس دیگر این‌جا زندگی نمی‌کند» به کارگردانی مشغول بود نشان داد و امید داشت او کارگردانی فیلم را قبول کند. اما اسکورسیزی چندبار از ساخت این فیلم شانه‌ خالی کرد و گفت هیچ ایده‌ای ندارد که با این قصه چه کند!

اما چه شد که اسکورسیزی ساخت فیلم را قبول کرد؟ مارتی بزرگ در همان سال‌ها یک اوردز اساسی را تجربه کرد. نزدیکان اسکورسیزی تعریف می‌کنند از تمامی منافذ بدنش خون بیرون می‌زد و امیدی به زنده‌ماندنش نبود. با این همه به کمک رابرت دنیرو، اسکورسیزی به زندگی برگشت و اعتیاد را ترک کرد. حالا داستان جیک لاموتا برای مارتی رنگ‌وبوی شخصی گرفت. خودش می‌گوید: «هر بار که فیلم می‌سازید انگار در رینگ بوکس قرار دارید!»

اما ماجرا به همین سادگی‌ها نبود. کمپانی سازنده‌ی «گاو خشمگین» تمام تخم‌مرغ‌هایش را در سبد «اینک آخرالزمان» فرانسیس فورد کوپولا گذاشته بود. فیلمی که در گیشه شکستی خورد و کمپانی سازنده را دچار بحران کرد. اسکورسیزی دو سال قبل در فستیوال ترابیکا تعریف می‌کرد ما در میانه‌های فیلم‌برداری بودیم و نمایندگان کمپانی پیش من و دنیرو آمدند. ما با شور و حرارت از پروژه حرف می‌زدیم و آن‌ها نگران بودند که چرا فیلم سیاه‌سفید است. در نهایت تمام حرف‌ها آن‌ها از ما خواستند که ادامه بدهیم. بعدن فهمیدم نمایندگان آن روز آمده بودند تا به ما بگویند این پروژه باید کنسل شود. شور و اشتیاق ما باعث شد سکوت کنند. «گاو خشمگین» این‌گونه خلق شد.

 

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

آرت‌تاکس را در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

ادامه مطلب

سینماآرت

یک قدم نزدیک‌تر به واقعیت: پشت صحنه فیلم «به سوی ستارگان» | Before & After Hollywood VFX Breakdown of Ad Astra

پشت صحنه فیلم Ad Astra

زیرنویس فارسی اختصاصی از آرت‌تاکس:‌ نگاهی به پشت صحنه و جلوه‌های ویژه‌ی کامپیوتری در فیلم «Ad Astra / به‌سوی ستارگان» به کارگردان جیم گری و بازی برد پیت

یک قدم نزدیک‌تر به واقعیت
پشت صحنه جلوه‌های ویژه‌ی فیلم Ad Astra

به سوی ستارگان یک فیلم علمی-تخیلی ماجراجویانه‌ست که علاوه بر ستارگان فیلم مشهور، کمپانی‌های جلوه‌های ویژه‌ی بزرگی هم در کار دخیل بودن. ام‌پی‌سی، متد استودیوز، مستر اکس، وتا دیجیتال و اینداستریال لایت اند مجیک، چند نمونه از این کمپانی‌ها هستن که همه با هم‌دیگه همکاری کردن تا این سفر فضایی بیش‌تر علمی به نظر برسه تا تخیلی.

مستر اکس: کمپانی مستر اکس مسئولیت مهم اولین صحنه‌ی فیلم رو بر عهده داشت؛ جایی که برد پیت، مک‌براید، در مداری نزدیک زمین روی یک آنتن هشتاد هزار فوتی کار می‌کنه و یه جریان قوی مرموز، اون رو پرتاب می‌کنه. برای این نما، قسمتی از آنتن عظیم برای استفاده سر صحنه ساخته شد تا برد پیت بتونه حالت تعاملی داشته باشه. تیم جلوه‌های ویژه برای مواد مورد استفاده از ایستگاه فضایی بین‌المللی الهام گرفتن و به این نکته دقت به خصوصی به خرج دادن که این مواد اون بالا ممکنه دچار چه تغییراتی شن و در عین حال، سعی کردن حس و حال آینده رو حفظ کنن.

ام‌پی‌سی: برای تمام سکانس‌های بلند شدن و فرود، کمپانی ام‌پی‌سی تعداد زیادی از ویدیوهای ناسا رو بررسی کرد. تمرکز اون‌ها روی ابرهای گرد و غبار و دود انبوه بود تا شبیه‌سازی‌شون تا حد امکان به واقعیت نزدیک‌ باشه. یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها، نورپردازی بود. روی زمین و داخل یک اتاق، نور خورشید نور مصنوعی و نور منعکس‌شده وجود داره، اما در فضا، فقط یک منبع نور بزرگ و مستقیم وجود داره، در حالی که ذرات هوایی وجود نداره که نور رو پراکنده کنن و تعداد کمی جسم هستن که بخوان موجب انعکاس نور بشن. تیم ام‌پی‌سی باز هم باید سراغ آرشیوهای ناسا می‌رفت تا بتونه نورپردازی واقع‌بینانه‌ای ایجاد کنه و همین‌طور اثر خاصی رو تشکیل بده که نزدیک نقاط روشن حالت حلقه‌ای ایجاد می‌کنه.

ببینید: معرفی اختصاصی آرت‌تاکس از فیلم «Ad Astra / به‌سوی ستارگان»

Before & After Hollywood VFX Breakdown of Ad Astra

Ad astra is a science fiction adventure film that not only boasts big name movie stars but also big name VFX houses. MPC, Method Studios, Mr X, Weta Digital, Industrial Light and Magic to mention just a few, all collaborated together to make this journey through space seem more science, than fiction.

 

از مجموعه تحلیل‌گران عصر ارتباطات بیش‌تر ببینید:

آرت‌تاکس را در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید

کیدتاکس Kidtalks.ir | کیدتاکس رسانه تصویری کودکان و نوجوانان

تک‌تاکس Techtalks.ir | اولین رسانه تصویری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

ادامه مطلب

محبوب‌ترین‌ها