کاپیتان آمریکا ثور را شرمنده نمیکند!
آنتونی روسو: وقتی آن صحنه را در عصر اولتران دیدیم، جایی که همه سعی میکنند چکش را بلند کنند، به نظر میرسد که کاپیتان میتواند تکانش دهد. هرچند کم، در حدی که نمیشود با اطمینان گفت آیا توانسته تکانش دهد یا نه. حتا خود ثور هم مطمئن نیست. وقتی تکانش میدهد، ثور یک لحظه آشفته میشود؛ ولی برای همهی ماهایی که این صحنه را دیدیم صحنهای فراموشنشدنیست. آدم دلش میخواهد به دنباله داستان برگردد.
جو روسو: به نظرم کاپیتان علاقهای نداشت که ثور را شرمنده کند. چون ثور در حالت عادی هم اعتمادبهنفس بالایی ندارد.
مرور دنیای مارول از آیرون من تا انتقامجویان: پایان بازی
+ ولی تا زمانی که امتحان نکرده بود، نمیدانست که از پسش برمیآید یا نه. جالب است که ببینیم چهطور در عرض یک ثانیه قیافهاش را تغییر میدهد. به یاد دارم که با مارکوس و مکفیلی در اتاق نوشتن نشسته بودیم. یادم نمیآید این ایده چهطور به ذهنمان رسید. احتمالن کار کوین بوده. این مفهوم را دوباره بررسی کردیم و به جاهای خوبی رساندیم.
_ یک بار هم یواشکی به نمایش فیلم در افتتاحیهی سالن وستوود ویلج رفتیم. لحظهای که کاپیتان چکش را برداشت، عکسالعمل مخاطبین طوری بود که باعث شد شش سال و نیم تلاش ارزشش را داشته باشد.
مرور انتقام جویان: جنگ بینهایت از زبان برادران روسو
بشکن تانوس
_ این قسمت پیرو یکی از نظریههای ما در مورد فیلمهای محبوب است؛ اینکه سختی تولید فیلمی در چنین مقیاسی، این است که بتوانی در سراسر جهان مخاطب پیدا کنی. در اینصورت میشود به آن نام فیلم محبوب را داد. دلت میخواهد همه با تمام وجود درگیر فیلم بشوند، چون نسل جدید با ارتباط جهانی تعریف میشود و وسایل ارتباط جمعی هدایتکنندهی فرهنگ عامه هستند. برای همین، میخواستیم داستانهامان گمراهکننده باشند، طوری که بحثبرانگیز باشد و مردم را به صحبت کردن در مورد فیلم دعوت کند.
ما از بچگی عاشق فیلم بودیم. تمام آن دوران را به بحث دربارهی فیلمها و کاراکترهای محبوبمان گذراندیم. در مورد لحظههای محبوبمان حرف میزدیم. دربارهی جنگ ستارگان، امپراتوری ضربه میزند یا بازگشت جدای. همان کارهایی را میکردیم که الان میکنیم، ولی آن موقع با گروه کوچکی از دوستانمان بودیم. حالا در ژاپن، هند، انگلستان یا هرجای دیگر، مردم در مورد همینچیزها آنلاین با هم صحبت میکنند.
داریم سعی میکنیم همان تجربه را به وجود بیاوریم، تجربهای که وقتی بچه بودیم خیلی خوشحالمان میکرد. سعی میکنیم همین داستان را به مردم جهان هدیه دهیم. میتوانیم این کار را با انتخاب گزینههای حیرتانگیز و خشن انجام دهیم. این باعث میشود همه از نظر احساسی به هم نزدیک شوند. این که تانوس با یک بشکن برندهی پایانی فیلم باشد، خیلی بحثبرانگیز میشد.
کارگردانان انتقام جویان: پایان بازی از دو کاراکتر اثرگذار جهان مارول میگویند
+ برای هر داستانی، ما خیلی در مورد تک تک کاراکترها فکر میکنیم. برای جنگ ابدیت به این فکر میکردیم که یک کاراکتر از کجا شروع میکند و چهطور به پایان میرسد. میدانستیم که آخرش باید یک پایان مشخص داشته باشیم تا به پایان بازی برسیم. بنابراین بسیاری از داستانهای جنگ ابدیت طوری بودند که ما را به سمت داستان پایان بازی سوق دهند.
تصمیمگیری در مورد اینکه چهکسی توسط تانوس ناپدید شود و چه کسی نشود، با توجه به این بود که میخواستیم در پایان بازی چه داستانی را پیش بگیریم. برایمان کاملن مشخص بود. میدانستیم که برای جمعبندی داستان پایان بازی، باید تمرکزمان را روی انتقامجویان اصلی میگذاشتیم. بنابراین آن کاراکترها باقی میماندند تا ماجراهای نهاییشان در پایان بازی اتفاق بیافتد.
آنتونی و جو روسو: برای الهام گرفتن نگاهمان به کتابهای کمیک بود، نه فیلمهای دیگر
نگهبانان کهکشان به نگهبانان کهکشان تبدیل میشوند
_ قطعن پایان نگهبانان کهکشان، زمانی که بالاخره به یک خانواده تبدیل میشوند، فداکاری خیلی بزرگی برای پایان فیلم بود. مطمئنن لایقش بودند، چرا که نگهبانان خیلی متفاوتند و زیرمجموعهی دیگری از کاراکترها هستند که میتوانند با خط اصلی کاراکترها در جهان مارول برخورد داشته باشند. همه چیز به نحوی به هم ریخت. عالی بود و حس متفاوتی داشت. بدون حضور نگهبانان، جنگ ابدیت یا پایان بازی هم وجود نداشت.
نسخهی تصویری این گفتوگو جذاب را ببینید…